Brocoli copt cu ceapa rosie si parmezan

reteta realizata de Amy Roskelley
traducere Cristian Negut

Ingrediente sanatoase:

Legume crucifere cu frunze verde inchis, ceampa

Legumele, cum ar fi broccoli si-au dovedit beneficiile pentru sanatatea creierului. Intr-un studiu foarte mare la femei, in ’60, cercetatorii au descoperit ca cei care au mancat mai multa verdeata si legume crucifere (cum ar fi broccoli, varza, si varza de Bruxelles-au) au inregistrat un declin mai min in memorie, atentei si abilitati verbale decat decat femeile care au mancat mai putin din aceste alimente. Ceapa este bogata in antioxidantul quercetin, care sa dovedit a fi protector impotriva leziunilor cerebrale ischemice (un tip de accident vascular cerebral) si poate imbunatati memoria afectata. Quercetin este, de asemenea, un foarte bun anti-depresiv.

Uleiul de masline este bogat in polifenoli, un grup de substante chimice usor absorbite cu proprietati antioxidante si anti-inflamatorii. O dieta bogata in polifenoli poate suprima debutul bolii Alzheimer prin prevenirea daunelor oxidative. Uleiul de masline este, de asemenea, o sursa buna de vitamina E, care a fost demonstrat ca intarzie progresia bolii Alzheimer, care este in general asociată cu cresterea in varsta si declinul cognitiv. Mai multe tipuri de studii afirma ca dietele cu ulei de masline mediteranean este un factor important pentru tonusul creierului.

Aceasta este o reteta simpla, dar gustoasa, care ofera broccoli si ceapa prajita în cuptor cu un pic de ulei de masline si branza parmezan. Este o salata potrivita pentru mancaruri cu carne, pui sau peste. Puteti inlocui o ceapa rosie cu ceapa alba sau galben dulce, daca preferati.

Ingrediente:

  • 3 cesti de broccoli
  • 1 ceapa rosie mica, se taie in felii
  • ulei de masline 1-2 linguri extra virgin
  • 1/4 ceasca parmezan ras
  • sare si piper dupa gust

Mod de preparare:

Se incalzeste cuptorul la 220 de grade C. Se prepara o foaie de copt pe o folie de pergament.
Punem broccoli si ceapa intr-un bol. Stropim cu ulei si parmezan. Se amesteca bine impreuna pentru a uniformiza continutul.
Se toarnă broccoli si ceapa pe foaie de copt si se raspandesc intr-un singur strat. Se fierbe timp de 10 minute si se amesteca. Gatiti inca 15 minute sau pana cand broccoli este frageda si usor crispy.
Se serveste imediat.