• office@learning-ecosystem.org
  • (0723) 692 950

Somnul si sanatatea creierului

  • -

Somnul si sanatatea creierului

Cand noi doarmim nu doarme si creierul nostru

Daca crezi cumva ca somnul este momentul in care opresti corpul pentru o binemeritata pauza, e timpul sa te gandesti din nou. Corpul trece din starea de veghe intr-o stare de relaxare mai mult musculara si cardiaca, insa dimpotriva alte organe incep o activitate febrila de “pregatire a corpului” pentru momentele de activitate ce urmeaza. Daca organele interne, in special ficatul, splina, rinichii intra in actiune si curata integ organismul, creierul in ansamlul sau si in mod special scoarta cerebrala incepe si ea sa isi reaseze informatiile si sa isi structureze conexiunile pentru a salva informatiile relevante din memoria de termen scurt in cea de termen lung. Tocmai de aceea, aceste momente de somn sunt fundamentale pentru o sanatate completa a sistemului nevros central.

Prin urmare, atunci cand suntem privati de somn, sau nu avem un somn suficient de lung, regulat, linistit inseamna ca sistemul nostru nervos central nu mai functioneaza la capacitatea sa optima. De aceea, pentru cei care se gandesc la schimbarea stilului de viata intr-unul mai sanatos, atentia pentru somn este la fel de importanta ca alimentatia si chiar mai importanta decat activitatea soportiva.

Efectele imediate observate in lipsa somnului sunt:

  • scaderea atentiei si a capacitatii de concentrare
  • predispozitie pentru stari anxioase si depresie
  • scaderea capacitatii de memorare pe termen lung si daca lipsa de somn calitativ se prelungeste si a
  • capacitatii de memorare pe termen scurt
  • cresterea incidentei bolilor de inima, a stresului
  • scaderea drastica a imunitatii

Pentru a elimina lipsa somnului calitativ iata cateva recomandari:

  • evitati orice fel de electronice – bazativa pe ceasul vostru intern
  • construitiva propriile rutine – o baie, citit, fitness usor relaxant
  • evita alcoolul – te poate ajuta sa adormi, dar afecteaza profund sistemul nervos
  • evita cofeina – cafea, ceai, ciocolata, bauturi acidulate toate cresc activiatea neuronala in zona perceptiilor si nu a reasezarii informatiilor.
  • limiteaza zgomutul – poti folosi muzica ambientala sau baroca, in nici un caz muzica cu ruperi de ritm.
    folosirea exercitiilor mentale pentru stimularea diferitelor functii corticale
  • evitarea mancarii in ultimele 2-3 ore inainte de somn, pentru ca sistemul digestiv sa finalizeze in mare masura procesarea bolului ambiental si astfel sa elibereze sangele necesaar sistemului nervos central.

About Author

Cristian Negut

Am terminat Facultatea de Stiintele Naturii si Ecologie, am urmat un master in Austria in management si leadership. Am condus organizatii (de stat, private si neguvernamentale) incepnad din 1993, cu angajati de la 1 la 4000. Din 2000 conduc si propria firma de training si consultanta, iar din 2012 sunt asociat in Learning Ecosystem, unde creem mdeiul care te invata. Sunt pasionat de training, consultanta, leadership, invatarea la adulti si modul in care plastia neuronala poate ajuta acest lucru. Sunt crestin ortodox si imi place sa descopar oamenii si relatiile dintre ei din perspectiva patristica.

Cautare

Calendar poster

September 2017
M T W T F S S
« May    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Arhiva blog

Noi cream mediul care te formeaza !