Studiu interdisciplinar realizat de neurobiologul Natalie Phillips de la Universitatea Stanford.
Phillips a incercat sa inteleaga cum cititul afecteaza creierul nostru si cum literatura modeleaza felul in care vedem viata.
Phillips a conceput impreuna cu cercetatori de la Stanford Center for Cognitive and Neurobiological Imaging un studiu bazat pe fMRI (RMN functional, un aparat care verifica activiatatea creierului in timpul functionarii sale).
A fost selectat un grup si li s-a cerut sa citeasca un text literar pentru placerea lor de a citi. Apoi li s-a cerut sa citeasca acelasi text mult mai atent si cu intentia de a ii face o analiza literara. Pentru a se asigura ca fiecare participant poate face trecerea de la un model de citire la celalalt, toti participantii selectati erau doctoranzi.
Cercetatorii au observat o schimbare semnificativa in activitatea creierului pe masura ce doctoranzii treceau de la un model de citire la altul. Citirea critica a crescut fluxul de sange in intreg creierul si in mod special in cortexul prefrontal, indicand o crestere a activitatii neuronale in special in aceasta parte a creierului, responsabila de functiile executive, de modul in care ne concentram atentia si coordonam aspectele complexe din viata noastra.
Desi studiile sunt inca la inceput in acest domeniu, Phillips crede ca modul in care citim poate fi un exercitiu foarte util pentru dezovltarea atentiei si concentrarii, pe langa deja cunoscutul efect de crestere a capacitiatii intelectuale.
Articol tradus dupa Lumosity.