Implementarea unui training remote

Mai multe companii sunt din ce în ce mai dependente de angajații lor care lucrează departe de birou, în special după perioada de pandemie. Beneficiile muncii remote sunt incontestabile. Doar că, având o echipă dispersată la distanță pot apărea provocări pentru companii. Mai cu seamă atunci când vor să ajute noii angajați să se acomodeze cu locurile lor de muncă și să mențină o comunicare eficientă în întreaga companie.

Toate aceste provocări pot fi diminuate sau chiar eliminate cu o pregătire adecvată. Acest lucru va ajuta la crearea alinierii la ceea ce este de așteptat de la angajații tăi la distanță și la stabilirea unor informații de bază. Cu toate acestea, instruirea la distanță vine cu propriul set de provocări ce vor trebui abordate.

Pe măsură ce începi să implementezi învățarea la distanță în cadrul organizației tele, încearcă să eviți aceste capcane comune.

Capcana 1: Nu petreci suficient timp cu noi angajați

Probabil că te vei simți ciudat în procesul de introducere a unui angajat care lucrează de la distanță. Practici simple de afaceri, cum ar fi integrarea și formarea, vor fi complet diferite. Implementarea instruirii online va fi o prioritate, dar dacă nu petreci suficient timp împreună cu noii angajați, nici toată formarea din lume nu îi va ajuta.

Este bine să te asiguri că petreci la fel de mult timp cu noii tăi angajați, precum ați face-o dacă ar fi la birou. A petrece mai mult timp cu noi angajați îi va ajuta să se simtă mai confortabil cu noul lor mediu de lucru.

Petrecerea timpului cu fiecare angajat ar trebui să fie un punct de atenție, deoarece le afectează în mod direct nu doar productivitatea, ci și sentimentele față de organizație.

Când încep munca noii angajați, asigură-te că programezi ceva timp pentru a-i face să se întâlnească cu toată lumea din organizație. Fă câteva apeluri video de grup în care discutați atât subiecte profesionale, cât și subiecte non-profesionale. Îi va face să se simtă mai confortabili și mai înrădăcinați în cadrul echipei.

Capcana 2: Folosești tehnologie depășită

Învățarea la distanță se va baza puternic pe tehnologie și, dacă organizația ta nu este echipată cu tehnologie modernă, angajații tăi ar putea suferi.

Implementarea unei tehnologii îmbunătățite le va permite angajaților să fie cât mai eficienți, atunci când se antrenează de la distanță. Un computer nou, un al doilea monitor, un mouse fără fir și diferite oferte de software de colaborare vor contribui la promovarea unei experiențe mai bune de învățare. Anumiți angajați pot avea nevoie de echipamente specifice pentru a-i ajuta să învețe mai bine într-un cadru la distanță. 

Deși este o investiție costisitoare, achiziționarea echipamentului corect pentru angajații tăi va contribui la îmbunătățirea eficacității antrenamentului la distanță și, la rândul său, a eficienței la distanță.

Capcana 3: Alegerea LMS-ului greșit

LMS vine de la Learning Management System și reprezintă ecosistemul în care noii angajați (ca și vechii angajați) învață ceea ce este nevoie să știe și să poată face, precum și comportamentele dezirabile în companie.

O organizație își poate crea propriul LMS (ceea ce îi va lua un timp și apoi va fi nevoie să îl întrețină permanent) sau poate apela la firme de training pentru ca crea și întreține LMS-ul potrivit. Fie că îl crează sau îl contractează, orice companie ar fi bine să fie atentă la câteva detalii:

  • dacă LMS-ul conține cursurile necesare profesional, atât cele de abilități specifice, cât și cele de așa zise “soft skills” cum ar fi: comunicare, managementul timpului, managementul conflictului, misiune și valori organizaționale, angajament, delegare, planificare, management de proiect etc.
  • dacă se poate personaliza livrarea formării pe departamente, filiale, nivel de dezvoltare al angajatului, în funcție de rolurile jucate de angajat în organizație sau alte criterii relevante pentru organizație.
  • dacă se poate asigura managementul formărilor recurente cum ar fi cele de protecția muncii, prevenirea incendiilor, primul ajutor, proceduri, comunicare etc.
  • dacă există posibilitatea verificării cunoștințelor, abilităților și mai ales, a comportamentelor formate.
  • dacă există posibilitatea generării de rapoarte în timp real, privind stadiul de pregătire al angajaților după diferite criterii.
  • raportul dintre complexitatea platformei și nivelul de personalizare pe care îl oferă. Cu cât nivelul de personalizare este mai mare, cu atât complexitatea platformei ar crește
  • dacă platfoma poate fi folosită pe diferite device-uri și în difreite momente de timp.

Capcana 4: Lipsa feed-back-ului

Roagă-ți angajații să-și exprime părerea sinceră despre modul în care funcționează fiecare aspect al noului program de formare la distanță. Totul, de la instrumentele lor tehnologice nou achiziționate, până la sistemul de management al învățării pe care l-ați ales, ar trebui investigat. Culegerea de feedback imparțială și relevantă de la angajații tăi îți va oferi informații valoroase despre locul în care programul vostru de formare poate fi îmbunătățit.

Iată câteva dintre cele mai eficiente metode:

  • Utilizați software de sondaj: utilizarea unui sondaj online va ajuta la eliminarea elementului uman din efectuarea unui sondaj. Acest lucru va ușura orice preocupări pe care angajații le pot avea atunci când îl completează, oferind feedback sincer.
  • Creați un sistem de sugestii: Permiteți angajaților tăi să sugereze în mod deschis noi modalități de a îmbunătăți compania. Acesta este un mod rentabil de a identifica problemele interne.
  • Efectuați interviuri cu angajații: Uneori, angajații se vor simți încă ezitanți în a-și exprima preocupările, chiar dacă au și un sistem pus la punct. Configurarea interviurilor angajaților cu departamentul de resurse umane te poate ajuta să afli mai multe despre gândurile și sentimentele lor despre companie.

A oferi angajaților tăi un cadru pentru a-și transmite sentimentele față de companie te va ajuta să îți îmbunătățești programul de formare la distanță, creând totodată un sentiment de incluziune în forța de muncă.

Capcana 4: Având așteptări nerealiste

După ce investești o cantitate mare de bani, resurse și timp în dezvoltarea unui program adecvat de învățare la distanță, probabil că vei dori să vezi rezultatele imediat. Reține că poate dura foarte mult ca antrenamentul și integrarea să producă rezultate concrete, măsurabile. Este nevoie de răbdare.

Aceasta este prima generație a unei forțe de muncă cu adevărat digitale. Așa că, sarcini precum instruirea ar putea dura ceva timp pentru a fi pe deplin optimizate. Vor exista obstacole pe parcurs, la care merită să te aștepti, să le iei înn considerare. Încearcă să te gândești la imaginea de ansamblu atunci când vine vorba de adoptarea antrenamentului la distanță. Îți îmbunătățești viitorul organizației, chiar dacă vine cu unele dureri de creștere. Este firesc pentru orice creștere. Cu cât utilizezi mai mult antrenamentul la distanță, cu atât organizația va deveni mai eficientă.

De asemenea, e nevoie să înțelegi că programul tău de învățare la distanță va fi imperios necesar să evolueze în timp. Nu poate fi un lucru unic care nu se schimbă niciodată. Pe măsură ce munca la distanță se schimbă, la fel și programul tău de formare ar merita să se schimbe.


Conținut creat de Livia B. de la Chyper Learning, tradus & adaptat cu 💕 de Cristian Neguț de la Learning Ecosystem