fbpx

“Mic dejunul campionilor”, versiunea lui Jenn

o reteta de la Jenn DiPiazza Campus
traducere Monica Costea

Ingrediente benefice creierului:

Legume din categoria cruciferelor si frunze verzi, oua

Ouale sunt bogate in colina, un ingredient cheie al neurotrasnmitatorului acetilcolina (Ach) – care faciliteaza comunicarea intre celulele creierului.

Fii creativ! Foloseste orice ai la indemana: poti inlocui hrisca cu quinoa sau resturi de cartofi la cuptor. Sau alterneaza branzaturile si legumele verzi pentru un gust diferit, de fiecare data cand iti gatesti acest mic dejun!

Ingrediente:

  • 1 lingurita de ulei de masline
  • ½ ceasca de hrisca fiarta
  • 1 mana de salata “chard”, spalata si tocata marez
  • 1lingurita de Ierburi Provencale (pot fi inlocuite de mirodeniile tale preferate cum ar fi cimbru, tarhon sau marar
  • ¼ ceasca de branza de capra, sfaramata
  • 2 oua
  • sare si piper

Preparare:

Intr-o tigaie mare de preferat din fonta, soteaza hrisca in uleiul de masline pentru 2-3 minute, pana se rumeneste.

Adauga verdeturile si amesteca-le cu hrisca, pana verdeturile se integreaza in amestec.

Asezoneasca cu Ierburi de Provence (sau orice fel de mironenii folosesti). Presara branza de capra pe deasupra.

Separa amestecul in 2 cantitati, in 2 parti ale tigatii. Sparge ouale in varful fiecarei gramezi al sote-ului, si condimenteaza ouale cu sare si piper, dupa gust.

Da focul la minim, pune un capac tigaii si gateste-le dupa preferinta. Pune fiecare portie pe o farfurie si serveste-le imediat.